Sembla que no vàrem escollir la millor sessió possible, ja que ahir dissabte, dos dels papers principals estaven interpretats per les seves covers; Maria Cirici substituïa a Lloll Bertran i Neus Pàmies a Laura Aubert. Tot i el disgust inicial per no haver-nos informat abans d’anar-hi, es va anant diluint ràpidament, ja que el resultat final va ser realment magnífic, i molt especialment per l’extraordinària veu de Neus Pàmies, actriu que ens agrada molt i que ja hem vist en algunes altres ocasions,… les darreres per exemple a “Dolç” al Teatre la Gleva aquest abril passat, “Vaig ser pròsper” a La Seca l’abril del 2018, … o “Scaramouche” l’any 2016 al Teatre Victòria.
Es tracta d’una adaptació lliure i en femení de “L’amansiment de la fúria” de William Shakespeare. Una producció que suposa el primer espectacle de gran format de “Els Pirates” i la seva tercera adaptació d’una comèdia després de “Somni d’una nit d’estiu” i “Nit de Reis (o el que vulgueu)“.
El que més ens ha agradat de LES FERES DE SHAKESPEARE, és sense cap mena de dubte, la composició musical i també les lletres de les cançons d’aquest Musical, fet en la seva totalitat a casa nostre des de zero i en la nostra llengua, el català. Una música d’una grandíssima qualitat que podria competir perfectament amb d’altres grans Musicals que es poden veure a Londres o Nova York.
Una producció que aconsegueix plenament complir amb el que prometia, és a dir, fer una reflexió necessària i punyent, però al mateix temps d’una forma divertida, sobre la identitat sexual i els rols de gènere. Ha capgirat totalment una obra que quan es va escriure, almenys a ulls actuals, era totalment masclista, convertint-la en un crit a favor del feminisme mes radical.
Dues hores sense pausa on gaudim d’una versió en clau de comèdia, d’una obra de Shakespeare, que versionada de forma intel·ligent i actual, pot arribar a molt més públic de l’habitual.
L’escenografia d’Enric Romaní, és enorme i espectacular i sobretot ben resolta, ja que permet tenir a l’abast tots els escenaris possibles on passa la trama. Creiem però que és molt discutible la solució en forma de passarel·la que allargassa l’espai escènic amb la bona intenció d’apropar als actors al seu públic, ja que aquests estan acostumats a tenir-los ben a prop en anteriors propostes de Els Pirates.
La passarel·la té el gran inconvenient de què els espectadors de les primeres fileres s’han de girar en les escasses escenes on els actors la trepitgen. Nosaltres estàvem situats a la fila 7 centrali malauradament estàvem gairebé ensorrats i ofegats davant mateix de la passarel·la, sense cap perspectiva possible. Recomanem per tant adquirir les localitats a partir de la fila 9 o 10 per veure-la com cal. A la nostra sessió la majoria d’espectadors de les primeres fileres, es van anant aixecant a mitja representació, per situar-se darrere amb una millor visió.
Ens va sorprendre favorablement la coreografia d’Anna Romaní i el vistos i acolorit vestuari de Maria Albadalejo.
Pel que fa a les interpretacions, aquestes són molt corals i estem segurs que la producció no pateix massa si una de les actrius, o dues (com en el nostre cas), han de ser substituïdes per les seves covers. Aquest fet ens indica que la proposta té una gran solidesa i s’aguanta per la seva gran qualitat. Ens van agradar pràcticament totes les interpretacions, però voldríem destacar molt especialment a Mariona Castillo, que ens té el cor robat des de fa temps.
La interpretació musical, malgrat que és de qualitat i en directe i això ja fa que guanyi mots punta a favor seu, és potser el punt més feble d’aquesta proposta, ja que tractant-se d’un Musical, creiem que és molt escàs, …. escassíssim, posar únicament dos músics a l’escenari …. piano i saxo.
Per poder veure la ressenya original, només cal clicar en aquest ENLLAÇ