En moments de crisi, tot es polaritza: les desigualtats socials, les posicions polítiques i també l’oferta cultural on la diferència entre oferir obres amb missatge i entreteniment pur cada vegada és més gran (quan, en realitat, no hauria de ser incompatible). Malpensa i encertaràs, tot i que amb el seu títol aparenta ser una frívola comèdia d’embolics, és una creació col·lectiva amb direcció i dramatúrgia de Raimundo Morte, seriosa, original i compromesa sobre l’assetjament immobiliari. S’agraeix, d’entrada, l’elecció d’un tema molt actual i preocupant que veiem amb certa assiduïtat als telenotícies però que, fins ara, resulta bastant (o totalment) inèdit per a l’escena teatral. L’obra aborda la problemàtica de forma contundent i assoleix moments veritablement colpidors amb les escenes d’assetjament als avis propietaris dels pisos. No obstant això, la seva estructura és irregular, l’arc dramàtic d’alguns personatges no es tanca o se’ns mostra de manera incompleta i construeix diàlegs i situacions des de certs estereotips que caldria polir una mica. D’altra banda, l’escenografia és curiosa i funcional, encara que sembla que es vulgui aprofitar en excés. En qualsevol cas, l’espectacle aconsegueix el seu objectiu: posar a sobre de la taula un conflicte real i mostrar l’angoixa, la indefensió i la injustícia que pateixen es seves víctimes. A més, compta amb una música i un espai sonor excel·lents que són, de lluny, el millor de tota la proposta.
Enllaç copiat!