El Teatre Lliure proposa fins al 26 de març un clàssic d’Arthur Miller Tots eren fills meus amb direcció de David Selvas i traducció de Cristina Genebat, una crítica al model de vida americà de postguerra i al mercantilisme capitalista.
“L’obra té ara més sentit que mai, perquè ens pot fer reflexionar sobre l’únic model econòmic i social que hi ha ara i que donem per bo: o arreglem el capitalisme els que hi creiem o una altra opció no és viable”, ha explicat Selvas. L’espectacle, protagonitzat per Emma Vilarasau i Jordi Bosch, explica la història de Joe Keller i Steve Deever, dos antics socis d’una fàbrica de peces d’avions que, durant la Segona Guerra Mundial, va servir unes peces defectuoses i va provocar la mort de molts joves soldats. Mentre Deever ho va pagar amb la presó, Keller va quedar lliure i es va acabar enriquint. Passats els anys, i a causa de l’amor, els fills respectius desencadenaran les tràgiques conseqüències d’aquella catàstrofe.
A més del fracàs del somni americà, l’espectacle també parla de la guerra i les ferides que deixa, dels secrets familiars i d’un passat que sempre torna, així com de l’assumpció de les responsabilitats morals i legals per part dels altres. El muntatge amb una posada en escena molt actual reivindica també el paper clau dels joves en la construcció d’una societat més justa.
Completen el repartiment Eduard Lloveras i Clàudia Benito, que coprotagonitzen l’espectacle juntament amb Bosch i Vilarasau, i altres noms com Quim Àvila, Eduard Buch, Francesc Marginet, Gemma Martínez, Clara de Ramon i els infants Ricard Buján i Ramon Mir.
L’obra més coral de Miller
Escrit el 1947, Tots eren fills meus és el segon text teatral de l’autor, l’èxit del qual el va decantar definitivament a l’escriptura dramàtica. De fet, el muntatge va romandre en cartellera gairebé un any i va rebre el Premi de la Crítica atorgat pel Cercle de Crítics de Teatre de Nova York el 1948. Miller està considerat un dels dramaturgs nord-americans més destacats del segle XX.
Tots eren fills meus és una de les grans obres del dramaturg juntament amb La mort d’un viatjant i Panorama des del pont, però segons Selvas, “aquesta és la seva obra més vasta, més coral. Per mi, es la millor obra de Miller, sens dubte”.
Més informació, imatges i entrades a: