El Teatre Akadèmia presenta la Temporada 2018-19

Redacció

La temporada 2018-19 del Teatre Akadèmia es presenta amb “la convicció de seguir incrementant el seu suport a les companyies a través de coproduccions que les dotin de més recursos per assolir una major qualitat”. En aquesta línia, la sala del carrer Buenos Aires acollirà cinc coproduccions i una producció pròpia. També presentarà tres produccions externes i una col·laboració amb el Festival de música contemporània i nova creació: Barcelona Modern i una altra amb el Festival Grec.

És necessari, en paraules del director artístic del teatre Guido Torlonia, reivindicar aquesta idea de col·laboració de 01l’Akadèmia que, “dissenyada sota els conceptes de suport, ajuda, contribució i participació, fa una clara aposta per les coproduccions, fet que implica el suport en un ampli ventall de propostes creatives que abarquen des de grans textos clàssics, com la lliure adaptació del text Faust de Goethe o Nit de reis de William Shakespeare, fins a dramatúrgies contemporànies com Sarab d’Albert Tola”

Entre les coproduccions que es podran veure aquesta temporada, es troba el retorn dIsabella Rossellini amb el seu Link Link Circus després de l’èxit de l’estrena a Barcelona i a Nova York.

La companyia Projecte Ingenu que, després d’exhaurir funcions durant dues temporades al teatre amb Yerma, el 19 d’octubre estrenarà inFAUST, una adaptació contemporània del Faust de Goethe. Per altra banda, la companyia Els Pirates Teatre presentarà Nit de reis (o el que vulgueu), estrenat a la Biblioteca de Catalunya en el marc del Festival Shakespeare. Pel que fa a les coproduccions amb el segell de dramatúrgia contemporània en català, el Teatre Akadèmia ha programat Sarab, de la Cia A3, que obrirà temporada.

Què va passar amb Bette Davis i John Crawford? és la producció pròpia del Teatre Akadèmia que enfrontarà a l’escenari a les actrius Carme Elias i Vicky Peña dirigides pel director artístic del teatre, Guido Torlonia.

Entre les produccions externes trobem Deliri a dos, una peça d’Eugène Ionesco, La Diversa, la proposta de Moreno Bernardi amb paraules d’Alda Merini i interpretada per Laia Casals i Bomber(s), un text del dramaturg francès Jean-Benoît Patricot, dirigit per Jordi Vilà.

Escrit per
Articles relacionats
La cera puja a l’escenari

La cera puja a l’escenari

Cera i velles cintes de casset. A partir d’aquests dos elements aparentment senzills, Cera: 500 hores de vol comença a enlairar-se per reconstruir fragments de memòries i vides en transformació […]

‘El misantrop’ en l’època dels influencers

‘El misantrop’ en l’època dels influencers

D’entre tots els personatges de la literatura universal que han transcendit la barrera dels segles, el protagonista d’El Misantrop és el més antipàtic. La culpa d’aquesta imatge, però, no és […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!