Els Pirates Teatre recuperen La setena porta, un espectacle creat a partir de textos de Joan Brossa que es pot veure al Centre de les Arts Lliures de Barcelona.
La setena porta, amb dramatúrgia de Laura Aubert i direcció d’Adrià Aubert, és una comèdia absurda i surrealista que vol apropar l’autor al públic a través d’una esbojarrada trama que ens fa reflexionar sobre la lluita de classes i reivindica Brossa com el poeta de la revolta. Per fer-ho, Laura Aubert, ha ubicat els textos del dramaturg i poeta a un espai molt identificable, una oficina o despatx, on durant un sol dia hi passen tot tipus de personatges que faran endinsar a l’espectador en les diferents classes socials, privilegis i jerarquies econòmiques i de coneixement que es donen en entorns laborals.
L’obra qüestiona, en un moment tan inestable com l’actual, les estructures i els valors que hem anat creant com a societat i explora la dualitat entre els conceptes de revolta i revolució que ens planteja Joan Brossa a la seva obra: “Volíem fugir del format de recital poètic de Brossa, i per això vam crear una nova dramatúrgia a partir de poesia i fragments seleccionats de textos teatrals que formen una sola història”, explica Adrià Aubert, director de l’espectacle: “Per fer-ho, ens hem allunyat dels textos més coneguts, dels poemes més emblemàtics, per tal de construir la història d’unes persones que viuen atrapades dins d’una quotidianitat insuportable marcada pels abusos del capitalisme i el patriarcat”.
Laura Aubert, Cesc Marginet, Cinta Moreno i Manar Taljo, protagonistes d’aquests espectacle, intentaran donar resposta a aquestes preguntes des de l’humor, l’striptease, la música i la poesia escènica. Els quatre intèrprets donen vida a tres secretàries i un porter, els personatges principals de la peça, però també posen en escena la resta d’individus que apareixen a l’oficina en un exercici de fregolisme escènic que és possible gràcies a l’escenografia d’Enric Romaní i el vestuari de Maria Albadalejo.
Els Pirates Teatre van descobrir Joan Brossa de ben joves i per atzar, i ràpidament es van adonar que la seva manera de fer teatre connectava amb el llenguatge del dramaturg, poeta i artista català. Al llarg de la seva trajectòria com a companyia han portat a escena diferents peces inspirades en l’obra de Brossa com Teatre de Carrer (2005), El darrer Triangle (2010) o El gran Fracaroli (2018).
Més informació, imatges i entrades a: