Aquesta segona meitat de temporada comença carregada d’èxits teatrals que tornen a la cartellera per petició popular. No badis i aprofita l’última oportunitat per veure aquestes obres tan aplaudides pel públic! Les seves opinions ho corroboren…
“Oriol Pla es llença en cos i ànima a la història per fer-la brillar com es mereix”
La Villarroel recupera dues obres amb missatge social. A principis del 2023 torna Ragazzo, de Lali Álvarez i Oriol Pla, basada en la història de l’activista antiglobalització Carlo Giuliani.
“T’arriba fins al moll de l’os, commou i remou per la sensibilitat i realisme que desprèn”
Tampòc perdeu la pista a L’oreneta, l’obra pro LGTBIQ+ de Guillem Clua, amb Emma Vilarasau i Dafnis Balduz, que torna al maig a la mateixa sala.
“Mereix tots els elogis, perquè emociona i diverteix, i sobretot perquè ens ofereix un concert de gran qualitat”
Jordi Vidal, Jordi Prat i Coll i Jordi Cornudella es tornen a reunir per fer un conjur musical per ressuscitar a Guillermotta, l’alter ego de la gran Guillermina Motta. L’espectacle, guanyador de dos premis TeatreBarcelona a la millor interpretació i millor espectacle de proximitat en la categoria de musicals, torna al febrer al Maldà. La mateixa sala també recupera al febrer el musical de petit format Hi ha d’haver una vida fora d’aquí i al juny l’espectacle Adeu, Jane de Clara Moraleda.
“Un cant a la llibertat, a què cadascú sigui el que és i estimi com vulgui”
Cinc anys després de l’estrena i amb xifres rècords, el musical de La jaula de las locas s’acomiada dels escenaris. Estrenada l’any 2018, amb la direcció de Manu Guix i Àngel Llàcer, qui també la protagonitza, s’ha convertit en un dels fenòmens de la cartellera barcelonina dels últims temps.
“Un divertiment seriós, que val molt la pena que no us perdeu”
You say tomato es va estrenar l’any 2015. L’èxit torna al Teatre Condal. Més de 170 funcions, que l’han portat a l’Argentina, Itàlia o Madrid, avalen aquesta comèdia musical, amb text de Joan Yago, que protagonitzen Ana Moliner i Joan Negrié. Una reflexió sobre el sentit de l’art, la satisfacció i la felicitat en les relacions de parella.
“Meravellosa peça que et deixa el cos i l’ànima com les obres de Wajdi Mouawad”
La Sala Beckett recupera Animal negre tristesa. Un text d’Anja Hilling, amb premiada direcció de Julio Manrique, que ens mostra un grup d’éssers humans que obren les portes de l’infern. Al maig la Beckett tornarà a programar Eufòria, de Lara Díez Quintanilla.
“Atrapa de tal manera que quan es tanquen els llums esperes per si hi ha alguna sorpresa més amagada”
Al Tantarantana aposta de nou pel Gegant del pi, un monòleg escrit pel mateix actor protagonista, Pau Vinyals. Una reflexió sobre com el passat familiar afecta les persones.
“Sortireu amb la imperiosa necessitat de visitar les vostres mares per abraçar-les i dir-les el molt que les estimes”
A l’abril l’espectacle Mi madre en bragas de Raquel Loscos fa el salt de l’àtic als baixos del Tantarantana. Una obra que se centra en la relació que l’actriu Anna Tamayo té amb la seva mare.
“Un espectacle emocionant amb un Biel Rossell que hipnotitza”
Al mateix teatre torna l’aplaudit espectacle Quanta, quanta guerra, un text de Mercè Rodoreda interpretat per la companyia Farrés Brothers, un exercici molt sincer i planer sobre de la realitat d’una guerra, no només el que es viu al front sinó també en tot allò que envolta, influeix i perjudica.
“Una comedia divertidisima”
La pell fina és la darrera comèdia dels dramaturgs Carmen Marfà i Yago Alonso, autors d’altres èxits com Ovelles. Un fenomen que aquest gener ja ha exhaurit entrades a la Sala Flyhard en la seva segona temporada i que tornarà al Teatre Borràs al juliol. La peça reflexiona sobre les veritats compromeses, però també sobre la maternitat, els talents o les relacions de parella.
“Us deixarà amb ganes de més”
La companyia La Melancòmica acomiada el seu espectacle d’èxit Elles #cosasdechicas, una peça d’humor satíric on tres joves actrius fan un bon repàs als clixés de gènere i repassen en clau d’humor grans temàtiques de gènere i sexistes.
“Una peça hilarant i tremendament realista”
Una comèdia àcida que destapa l’essència del capitalisme més llaminer i pervers. Dopaland és un text d’Eu Manzanares dirigit per Sergi Pompermayer que ha cridat l’atenció de públic i crítica i que torna aquest març.
“Una veritat incòmoda que cal que tothom escolti”
Torna Malparida, una aplaudida comèdia dramàtica de la cia La Maièutica que denuncia la violència obstètrica o violència exercida per professionals de la salut a les dones durant l’embaràs. Un text de Laura Verazzi dirigit per Àngela Palacios.
“Divertida amb un humor intel·ligent i reflexiu”
Quant temps em queda? torna, després de la seva estrena al passat Grec. Una comèdia de la dramaturga i directora Marta Buchaca.
Altres retorns que no et pots perdre
Al Centre de les Arts Lliures podreu recuperar La setena porta d’ Els Pirates Teatre, un espectacle de poesia, humor i crítica social a partir de diferents obres de Joan Brossa.