Ákri és límit. És llindar. És el mot grec del qual prové la paraula acròbata. I en l’espectacle de l’artista de circ Manel Rosés, també és explorar els límits de la disciplina. I és que l’acròbata barceloní porta a escena un espectacle que reflexiona sobre els espais de pas amb una escala de 22 graons i una porta com a únics acompanyants sobre l’escenari. Un espectacle molt complet en el qual es combinen les acrobàcies i el teatre físic amb text i tècniques de clown.
Tal com explica, amb l’escala ha volgut simbolitzar una zona de pas, un lloc on no habitem. De fet, l’escala és l’objecte perfecte per totes les metàfores que l’artista ha volgut incloure dins de l’espectacle. “Ara mateix em sento instal·lat en aquesta zona de pas”, relata Rosés. Omplir un escenari amb un cos i dos objectes no és fàcil, és per això que afirma que ha hagut de pensar “molt bé com situar i moure els elements. Intento que aquests també tinguin una evolució. Amb la porta, que situo just davant del públic, trenco en alguns moments la quarta paret. Trobo que té molt simbolisme”. Les diverses configuracions del mateix espai permeten crear una zona interior, una d’exterior i una altra de limítrof. A més, gràcies al so i a la il·luminació es realça el viatge emocional del protagonista.
“La gent comença a entendre que hi ha molts tipus de circ més enllà del convencional”
Aquest és el primer espectacle de Manel Rosés en solitari. “He tingut la necessitat de jugar sol”, explica. “M’he qüestionat l’ofici d’acròbata, què puc fer sol, perquè… tot això no es veu reflectit en l’espectacle, però sí que m’ha servit de base”, assegura. “Un amic em diu que ha estat un procés de creació molt volcànic, on creava i destruïa i d’aquesta acumulació de capes n’ha acabat sortint la peça”. Rosés ha tingut la mirada externa de Joan Català i Roberto Margo, que l’han ajudat a fer aquest camí. “En Joan m’ha fet ser conscient del que tenia més força i del que havia de potenciar, i el Roberto m’ha fet un acompanyament dramatúrgic per trobar la direcció cap on anava”, explica Rosés. “M’interessa el fet d’enfrontar-me sol a un públic. Es genera una fragilitat que m’agradaria investigar”, diu l’acròbata.
Ákri es podrà veure el cap de setmana del 12 i 13 de juliol amb doble sessió tant dissabte com diumenge a la Fundació Joan Miró. Un espectacle de circ que en cap cas serà l’únic del festival. En aquest sentit, l’acròbata assegura que “la gent comença a entendre que hi ha molts tipus de circ més enllà del convencional. S’està arribant a més gent i des del Grec aposten cada vegada més per aquesta disciplina”.
Més informació, imatges i entrades a: