Aquesta temporada, Hiroshima ha proposat a dos artistes interessants que mai havien treballat junts que facin una creació en comú en residència a la sala. Sota aquesta premisa, la sala ha reunit al dramaturg català Albert Arribas amb el creador escènic Francesc Cuéllar, que ens sorprendran amb la proposta teatral Illud Mysticum #SR, d’estrena absoluta, el 26, 27 i 28 d’abril.
D’aquesta manera, Francesc Cuéllar (My low cost revolution, Los bancos regalan sandwicheras y chorizos) protagonitza la tercera part de la pentalogia #SR d’Albert Arribas, que es va iniciar a la Sala Hiroshima amb Orationibus #SR l’any passat i va continuar amb Annus irritabilis #SR al TNC. Un projecte d’investigació escènica al voltant de Santiago Rusiñol i les fronteres de la modernitat, que a Illud Mysticum #SR se centra en el col·lapse d’idealismes artístics i filosòfics sobre el qual s’arrela el materialisme econòmic contemporani.
Illud Mysticum #SR és un oratori dansat per a veu sola. La vida, calvari i mort de l’últim místic de Catalunya. Una història de capellans a la Hiroshima. I de devotes piadoses. I de polítics liberals. I de tietes. I de parenostres i avemaries. I de nens tancats al seminari. I de bisbes que mengen xocolata.
Aquest projecte és un experiment provocat per la sala Hiroshima des del seu afany de creuar mirades i crear contingut escènic. Va ser titulat inicialment Drawn together, una expressió anglosaxona que juga amb el significat literal (dibuixats junts) i que significa units, agrupats per. Parteix de l’única premisa de treballar sobre un material «teatral» amb una mirada contemporània (un personatge icònic, un text representatiu de la tradició, un mite) que ajudi a construir un objecte escènic.