La Sala Versus Glòries ha presentat la seva programació per a la temporada 2024-2025 en la que inclouen, entre altres, tres produccions pròpies i una coproducció. Sota la direcció de Jofre Blesa i Ramon Godino, la sala es consolida com un dels espais de referència del teatre de proximitat a la ciutat. Amb un enfocament crític i reflexiu, però sempre amb espai per a la comèdia i l’entreteniment, la nova temporada aposta per temes com la memòria, la venjança i la condició humana.
La veterana Mercè Comes inaugura la tardor teatral
Després de la reposició d’Angle Mort, una obra de Roc Esquius i Sergi Belbel, el calendari de la sala seguirà amb Moltes Mercès, escrit i protagonitzat per la veterana, televisiva, però sobreto estimada actriu Mercè Comes. En aquest monòleg, Comes desgrana la seva vida amb anècdotes hilarants i moments profunds que faran connectar el públic amb la seva trajectòria personal i professional. L’obra estarà en cartell fins al 20 d’octubre.
L’octubre també donarà lloc produccions com Fisterra, una comèdia negra amb tocs de road movie que explora la venjança femenina. Aquesta obra, amb dramatúrgia de Ferran González i direcció de Xènia Reguant, es podrà veure del 30 d’octubre al 8 de desembre. Protagonitzada per Gemma Martínez i Marta Tomasa, l’obra segueix la història de dues dones en un viatge ple de girs inesperats, en un taxi cap a Fisterra, que busca trencar les convencions socials imposades al gènere femení.
La programació inclourà espectacles complementaris, com el monòleg 360 grams d’Ada Vilaró, que es representarà els caps de setmana d’octubre. Aquesta obra, basada en la pròpia experiència de Vilaró després d’una mastectomia, ofereix una mirada vitalista sobre els cossos que s’allunyen dels cànons normatius, alhora que reivindica la bellesa de la diversitat corporal.
Els límits de l’humor i la comèdia, a escena
L’humorista valencià Xavi Castillo debutarà a Barcelona al desembre La Bíblia (Versió íntegra Antic i Nou Testament), un monòleg satíric on Castillo fa un repàs mordaç dels episodis més coneguts de la Bíblia, portant-los a l’actualitat social i política. Per la mateixes dates també es podrà Ni en broma, una comèdia escrita per Xavier Morató i dirigida per Jofre Borràs que reflexiona sobre els límits de l’humor i la cultura de la cancel·lació amb Jordi Díaz i Nesa Vidaurrázaga com a protagonistes.
Al febrer de 2025, la sala acollirà He mort el pop, una obra que commemora els 100 anys de la mort del dramaturg Àngel Guimerà. Escrita per Lluís-Anton Baulenas i dirigida per Marc Vilavella, l’obra reinterpreta des de l’humor tres obres clàssiques de Guimerà: Mar i cel, Maria Rosa i Terra baixa.
La primavera començarà amb Després del final, una obra del dramaturg britànic Dennis Kelly, un thriller psicològic, traduït i dirigit per Marc Rosich, que explora la relació de poder i la violència latent entre dos amics tancats en un búnquer després d’un aparent atac nuclear. Meritxell Calvo i Biel Duran seran els encarregats de donar vida als dos protagonistes d’aquesta obra inquietant que posa a prova els límits de la confiança i la moralitat.
La temporada es tancarà amb el retorn de El futur, una obra escrita i dirigida per Joan Yago, que ja es va estrenar el 2019 al Teatre Eòlia. Es tracta d’una peça que planteja una reflexió sobre les inquietuds i les esperances per al futur a través d’un “fris cronològic” que recorre des de l’any 1900 fins al 2098, abordant temes com la memòria, la intel·ligència artificial i els temors cap a l’esdevenidor.
Més informació sobre la temporada de la Sala Versus Glòries, clicant aquí.