Ivo Van Hove, Luk Perceval, Aurélien Bory i Adrien M/Claire B, plats forts d’un Festival Grec que aposta per l’hibridació i el conflicte

Redacció

El Festival Grec fa 40 anys i, segons ha explica el seu director, Ramon Simó, busca més que mai convertir-se en una àgora on poder abordar els conflictes actuals. Amb una aposta decidida pels llenguatges híbrids, el festival presenta una programació de 141 espectacles, 48 dels quals de teatre, a més dels 16 de dansa i 8 de circ, que augmenten la presència respecte edicions anteriors. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, n’ha destacat la voluntat de recuperar “l’esperit inicial del Grec i un teatre que ens qüestioni” i ha celebrat que fins al 53% dels creadors siguin dones.

TEATRE_BARCELONA-grec_2016-REVISTA_1

Una de les grans apostes del Grec és, un any més, el teatre internacional. No només l’exhibició, sinó la coproducció d’espectacles. Enguany 20 dels espectacles són internacionals, 7 dels quals coproduccions. Pel que fa la programació, destaca la tornada d’Ivo van Hove i la companyia Toneelgroep Amsterdam, que seran per quart any consecutiu a Barcelona, ara presentant La força oculta, un espectacle que, segons Simó, “és més Ivo van Hove que mai” i de plena actualitat, perquè “relata el conflicte entre dues cultures a una colònia holandesa d’Indonèsia”. Silvia Calderoni presenta MDLSX amb la companyia Motus, un espectacle sobre la identitat sexual i de gènere a partir de textos queer i recursos audiovisuals. Luk Perceval estrenarà la seva versió de Platonov, de Txèkhov, un espectacle “que podrà agradar, o no, però no deixarà ningú indiferent”, assegura Simó. L’argentí Mariano Pensotti portarà Cuando vuelva a casa voy a ser otro, un espectacle on les històries es traslladen a escena a través de cintes transportadores i en moviment circular.

Els creadors catalans hi seran presents amb propostes com Birdie, dels premiats Agrupación Señor Serrano, Y los huesos hablaron, de la Societat Doctor Alonso o Estació Tèrminus, de Ramon Simó i Magda Puyo. A més, també hi haurà una gran presència de teatre documental amb Lehman Triology de Stefano Massini, Port Arthur de Jordi Casanovas o Clàudia, on La Conquesta del Pol Sud s’endinsa a la vida d’una jove que relata en primera persona el drama dels nens robats a l’Argentina.

Com ja es va avançar fa unes setmanes, dos dels plats forts de la dansa seran Kibbut Contemporany Dance i Alonzo King Lines Ballet. Però a més a més destaquen propostes com Questcequetudeviens? d’Aurélien Bory, que després d’entusiasmar el públic barceloní amb Plexus, ara torna amb el retrat coreogràfic d’una bailaora de flamenc; i Appearance, dels holandesos United Cowboys, que parteixen de la nuesa del cos humà per mostrar la vulnerabilitat dels artistes a través d’un llenguatge proper a les arts visuals.

Per Simó, una de les petites joies de la programació del circ serà Aneckxander, un espectacle de petit format d’Alexander Vantournhout. Vestit amb només unes plataformes i uns guants de boxa, el ballarí recorre a la dansa i el circ per mostrar, a través del moviment, com es construeix una identitat. Seguint amb la hibridació amb la dansa, Adrien M/ Claire B presenten Le mouvement de l’air, on converteixen els tres ballarins en acròbates que desafien la gravetat acompanyats d’un món digital on les imatges permeten establir noves relacions amb l’espai i el temps. La pallassa Pepa Plana estrenarà nou espectacle, Paradís Pintat, i la companyia Rhum i Cia estrena nou espectacle, Rhumia.

Escrit per
Articles relacionats
‘Un sublime error’: retrat d’una amistat

‘Un sublime error’: retrat d’una amistat

Un sublime error és un espectacle sobre l’amistat, la felicitat i el dol. Un projecte artístic que dibuixa somriures i neix de la confiança que atorguen trenta anys de compartir […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!