La Sala Beckett comença el seu cicle al voltant del concepte de família amb l’espectacle Tocar Mare de Marta Barceló, que es podrà fins al 4 de desembre. Es tracta d’un text que Jordi Casanovas, qui ha assumit la direcció, va descobrir al 2016 al Torneig de Dramatúrgia del Temporada Alta, d’on va resulta guanyador: “Ja m’havia cridat l’atenció i, després de guanyar, em vaig posar en contacte amb la Marta per poder produir el text i convertir-li en un espectacle convencional”, explica el director: “És un text amb una gran projecció internacional”, de fet s’ha estrenat ja a fora de Catalunya.
El muntatge de Barceló parteix de la història d’una mare i una filla, Lluïsa Castell i Georgina Latre, per parlar-nos sobre allò que les uneix i les desuneix en la seva relació. Una comèdia sobre l’amor incondicional entre dos personatges que, contra pronòstic, troben la manera d’esdevenir una família. “És una obra que intenta posar paraules, fets i situacions al misteri de l’afecte, l’amor i l’estima que tothom voldria poder mesurar per saber qui dona més en una relació”, explica Casanovas: “L’obra ens parla sobre la relació entre una mare i una filla, però es podria aplicar a la parella o a les amistat. Buscar l’equilibri o la perfecció en les relacions, tal com explica la història, ens apropa al fracàs”.
“És una història aparentment senzilla, però amb moltes capes de profunditat”, explica el director: “Va directe al cor i a l’estomac, és emocionant i toca a tothom”. Segons Georgina Latre: “La reflexió de l’obra em toca molt per edat i m’ha interessat molt apropar-me com a filla i com a futura mare que, potser, algun dia soc”. La peça també explora les famílies “no normatives” i és que els dos personatges conformen una atípica família que es veu trastocada per un fet inesperat. En clau de comèdia, l’autora reflexiona sobre la naturalesa de l’amor incondicional tot parlant de vincles, de rols familiars esperables i esperats i de la mercantilització dels afectes, entre altres qüestions.
Més informació, imatges i entrades a: