MÚSICA, MOVIMENT I PARAULA

Les Impuxibles arriben al Lliure per explorar el consum sense filtres

Redacció

El Teatre Lliure estrena Caramel, el nou espectacle d’Arianda Peya i Clara Peya (Les Impuxibles) amb textos de Pablo Messiez. El muntatge, que reflexiona sobre el consum de substàncies en un diàleg entre la música, el moviment i la paraula, es podrà veure del 6 de novembre a l’1 de desembre al Lliure de Gràcia.

Després de tractar temes com el suïcidi (Harakiri), la pressió social sobre els cossos (Fam), la salut mental (Suite TOC núm 6), la violència sexual (AÜC) o la identitat (Limbo) en anteriors espectacles, Les Impuxibles aborden de nou un tema que els generava moltes preguntes i sobre el que els venia de gust reflexionar: per què consumim. “És un tema que fa molt anys que ens travessa a les dues”, afirma Clara Peya. “Estem tocant coses molt profundes i personals a través de l’art”, afegeix.

En aquesta ocasió han comptat amb els textos del dramaturg Pablo Messiez, que ha estat treballat al costat de Les Impuxibles des de l’inici de la creació, i amb els ballarins i intèrprets Yasser D’Oquendo, Helena Gispert, Pol Guimerà, Mabel Olea, Sandra Pujol i Joan Solé. Els textos de Messiez s’entrellacen amb la música original de Clara Peya, que interpreta en directe a cada funció, i amb la coreografia d’Ariadna Peya.

Després de dos anys d’investigació, trobades i converses amb persones i institucions vinculades al tema, se’ls ha fet evident que no és possible retre compte en una sola obra de les múltiples qüestions que es despleguen en anar observant el complex món del consum. “Estem intentant mirar el tema en tota la seva complexitat, traient tot estigma, plantejant la pregunta sobre el problema sense resoldre-la ni fer cap judici. Es tracta de compartir una qüestió que ens interpel·la i ens travessa”, explica Messiez.

Ariadna Peya i Clara Peya admeten que tenen moltes contradiccions, i que és justament aquesta mirada la que han volgut posar sobre l’escenari. “El consum no és igual per totes”, afirma Clara Peya. “I el consum problemàtic és un símptoma de moltes altres coses i normalment està lligat a altres factors com el gènere, la classe social o les condicions estructurals que tens”, afegeix Ariadna Peya.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per

Teatre Barcelona és el mitjà de comunicació escènic de referència a Catalunya. Cada setmana t’actualitzem amb les millors novetats, entrevistes, reportatges exclusius, seleccions d’espectacles, pòdcasts… No et perdis res del que passa a la cartellera teatral!

Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

‘Un matrimoni de Boston’ torna als escenaris

‘Un matrimoni de Boston’ torna als escenaris

Després d’un quart de segle des de la seva estrena original i gairebé vint anys després de la primera versió catalana, l’obra Un matrimoni de Boston de David Mamet torna […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!