VERITAT O MENTIDA
La veritat i la mentida és l’eix vertebrador de L’ànec salvatge que dirigeix Julio Manrique al Teatre Lliure, però Ibsen també hi reflecteix una dura relació entre el pare i el fill de la família Werle, interpretats per Andreu Benito i Pablo Derqui, que acabarà afectant-ne un altre: l’Hialmar (Ivan Benet), pare de l’Hedvige (Elena Terrats). Un clàssic adaptat als nostres dies amb un gran repartiment i una acurada direcció que està rebent grans aplaudiments de públic i crítica. No badeu, que al Lliure ja ho tenen per la mà, això d’exhaurir entrades.
LES FERIDES DELS PARES
I si hi ha un autor especialista en parlar de la relació paternofilial i com els pares transmeten les seves ferides als fils és Wajdi Mouawad. Oriol Broggi dirigeix Boscos, l’única de les peces de la tetralogia del libanocanadenc que faltava per veure a Barcelona. Amb 17 personatges, infinitat de localitzacions i èpoques és, sens dubte, la més difícil de portar als escenaris. Un nou repte per a La Perla 29.
PER ENTENDRE LA MARE…
A vegades els fills no entenem els pares, ni els pares els fills. Però sovint tampoc els pares entenen a les mares. Una bona manera de fer-ho és anant a La Villarroel. Emma Vilarasau protagonitza un relat sobre l’amor maternal on podrem veure com una mare pot arribar a estimar a un fill, fins al punt de perdre les ganes de viure en el moment en què marxa de casa per fer la seva vida.
…I LES DONES EN GENERAL
Barbes de balena és un dels èxits del petit format. Set dones creadores ens parlen de les cotilles que encara avui oprimeixen les dones partint de la història de la doctora Dolors Aleu i Riera, la primera dona llicenciada en medicina de l’Estat espanyol i una defensora aferrissada de la necessitat de l’educació de les dones, no només per a elles mateixes, sinó com a baula essencial per a la consecució d’una societat més avançada. Una posada en escena plena de bellesa que ens planta davant dels morros veritats com a punys.
REFLEXIÓ I RIURE ASSEGURAT
Si veieu que al vostre pare això de la tragèdia no li vindrà massa de gust, al Teatre Goya hi trobareu una aposta segura: Art. Pere Arquillué, Francesc Orella i Lluís Villanueva porten més de 5 mesos omplint el teatre amb la comèdia més intel·ligent de Yasmina Reza. Un espectacle que ens parla en clau d’humor de l’art contemporani, però que en realitat amaga un text brillant sobre l’art de l’amistat, i de com el temps pot afectar les relacions entre les persones.
UN GRAN VERDI
Debut mundial de Javier Camarena i Antonino Siragusa en el rol del duc de Màntua al Liceu, acompanyats de Carlos Álvarez, Àngel Òdena i Leo Nucci, en un Rigoletto de luxe al coliseu barceloní. Una peça essencial de l’òpera basada en un drama de Victor Hugo i censurada abans de l’estrena per la seva crítica a la monarquia de l’època.
CATALÀ I TUTUSAUS: DUO D’ÈXIT
Joan Català porta anys dedicant-se a la dansa i el circ. Al seu pare no li agradava gairebé res del que feia fins que va fer Pals, un espectacle que li ha permès girar pel diversos països amb un parell d’espardenyes, una galleda, unes cordes i un pal. Un espectacle que remet a l’artesania, a la terra, el treball amb les mans. Aleshores la Roser Tutusaus hi feia la mirada externa. Amb Menar, èxit de la passada edició de FiraTàrrega, van unir-se per crear un espectacle que segueix evolucionant el món del circ i la dansa i que a més a més emociona el públic. Ara arriben al cicle Escenes de L’Auditori per presentar 5.100, una nova creació amb 4 musics i 3 ballarins/acròbates. Per anar-hi amb el pare i tota la família!
MÉS DANSA!
Per als amants de la dansa la recomanació és ben clara: TRANSaccions al Mercat de les Flors. I, en concret, Hysterical Furniture. A mig camí entre la dansa, la comèdia i la performance, l’obra de Burrows i Fargion irradia alegria alhora que fa pensar. Al llarg dels darrers dotze anys, ambdós artistes han construït un corpus de duets que barregen la formalitat de la música clàssica amb un plantejament obert i sovint anàrquic de la representació i el públic, una manera de fer que els ha fet guanyar un gran nombre de seguidors arreu del món.
ÚLTIMA OPORTUNITAT
Això ja s’acaba. Només tens fins el 9 d’abril per gaudir del darrer gran musical de Dagoll Dagom: Scaramouche! Ambientat en el París de l’època de la revolució francesa, aquest espectacle narra la història de dos germans bessons separats des de la seva infantesa. Espadatxins, herois enmascarats, històries d’amors i desamors i els millors actors del teatre musical que podràs gaudir al Teatre Victòria de Barcelona. Per anar-hi amb tota la família!
UN VIATGE PER LA HISTÒRIA DEL PODER ECONÒMIC
Per a pares amb ganes de regirar o capgirar la història, Alberto San Juan proposa Masacre, un viatge per la història del poder econòmic d’Espanya. El punt de partida neix quan un home i una dona, sense cap mena de poder, es lleven un bon dia amb l’objectiu d’acabar amb el capitalisme a Espanya. Emprenen un viatge al punt d’inici, el 1939, per seguir amb aquesta història que els anirà convertint en les persones fonamentals del poder econòmic d’Espanya del segle XX i principis del XXI.
POLÍTICA VS CIÈNCIA
Vivim en un moment apassionant per als qui els agrada la política. Si el teu pare és un d’aquests, li agradarà la nova comèdia de Ramon Madaula. Hi veureu un jove polític acaba de ser escollit president que en poques hores ha de pronunciar el seu discurs d’investidura però que, cada vegada que l’assaja, veu com un terrible tic deforma la seva cara de forma tan ridícula com hilarant. El psiquiatra només tindrà unes poques hores per resoldre aquest aparent trastorn i evitar que el president electe faci un ridícul espantós en la seva primera compareixença. L’electe es converteix en una batalla entre el president i el psiquiatra. Política contra ciència. Que guanyi el millor!
CARTES D’AMOR
Dos grans actors, Julia Gutiérrez Caba i Miguel Rellán, per a un text emotiu. Cartas de amor se centra en dos personatges: Melissa Gardner i Andrew Makepeace Ladd III, que, sentats l’un al costat de l’altre davant les seves respectives taules o escriptoris, llegeixen en veu alta les notes, cartes i postals en les que durant quasi 50 anys s’expliquen esperances, ambicions, somnis, decepcions, victòries i fracassos que han tingut al llarg de la seva vida.
HUMOR I HÒSTIES
Marc Martínez es pren seriosament això de l’humor. Tant, que si cal va a hòsties. Després de 30 anys de personatges, bolos, muntatges, gires, pilots, sèries, maquetes, concerts, lectures, assaigs, prèvies, estrenes, platós, càstings, rodatges, doblatges, entrevistes, seqüències… el polipatètic actor del Raval torna a la casella de sortida. Aquest cop… puja a l’escenari de la seva vida. Sense quarta paret ni mètodes ni maquillatge ni tonteries. A hòsties. Acompanyat, únicament, de la seva inseparable guitarra cadete ROCA de 95cm. Amb les seves cançons i les seves històries… perquè “El Bolero del Raval” (CD, Zanfonia, 1999) ja no vol dir més mentides.
PAPA REUGENIO
El Papa Reugenio Primer (Meugenio Després) oficia cada dissabte una missa eugènica en el nom del Saben, Aquel, Que i Diu… Riurem. El millor imitador d’Eugenio de tots els temps ha creat l’església eugènica on es venera al mestre amb gran devoció. Després de La Sagrada Eugenistía, s’eugenitzen nous membres de l’església que han apadrinat els presents: acudits que el públic porta escrits o escriu allà mateix Meugenio eugeniza en directe després de ser posseït per Eugenio.