Sergi Belbel disecciona la cobdícia a la tragicomèdia ‘Caiguts del cel’

El Teatre Condal obre la temporada amb Caiguts el cel, un retrat àcid del món de la parella i una metàfora punyent del sistema capitalista interpretada per Emma Vilarasau, Jordi Bosch, Carles Martínez i Anna Barrachina, sota la direcció de Sergi Belbel.

El text, (Comme s’il en pleuvaient en l’original, estrenat el 2012) és probablement la primera obra de l’autor i actor Sébastien Thiéry que es veu als escenaris catalans. El tricicle Belbel-Vilarasau-Bosch es coneixen força bé però, fins ara, no havien treballat tots tres junts, i el to agredolç serà el seu punt de trobada: Vilarasau canvia de registre –després d’encadenar quatre drames sobre els escenaris– per apropar-se al gènere còmic que domina Bosch –que recentment ha treballat amb Belbel a l’existosa El Crèdit–.

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_7

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_8

QUÈ HEM FET PER MERÈIXER-HO?

La vida tranquil·la i feliç d’una parella petit burgesa de mitjana edat es veu trastocada bruscament quan, un bon dia, sense motiu ni explicació aparents, comencen a aparèixer diners dins el menjador de casa seva. A partir d’aquell moment, casa seva comença a omplir-se misteriosament de feixos de bitllets, com caiguts del cel. Encuriosits primer i atemorits després, la parella comença a discutir davant les seves reaccions divergents davant aquest fet insòlit. D’on han sortit els diners? Què han fet ells per merèixer-se’l (o no)? Són davant una oportunitat per gaudir dels plaers de la vida o una maledicció que els portarà la desgràcia? La situació s’embolica quan s’hi veuen implicats la dona de fer feines estrangera de la parella i un peculiar veí molt inquietant. I tot, per arribar a un final absolutament inesperat que cap espectador no hauria de revelar.

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_6

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_2

UN PÒSIT AMARG

Segons Belbel, a Caiguts del cel, Thiéry presenta “una brillant dissecció d’una de les principals obsessions humanes: l’amor pels diners i pels béns materials, la cobdícia”, que resulta “un retrat cruel i despietat del món de la parella”. Els somriures i les rialles que provoquen els personatges, “absolutament recognoscibles”, i el final imprevist, acaben deixant “un pòsit amarg i més seriós del que us pot semblar a primera vista”, sentencia el director.

FOTOGALERIA

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_1

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_3

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_4

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_5

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_9

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_10

TEATRE_BARCELONA-caiguts_del_cel-neus_riba-REVISTA_11

Trobareu tota la informació sobre horaris i dates a la fitxa de l’espectacle:

Fotografies: Neus Riba

Articles relacionats
La Bella Otero desafia el vers a ‘Prosopopeya’

La Bella Otero desafia el vers a ‘Prosopopeya’

La companyia La Bella Otero, formada per Emma Arquillué i Pablo Macho Otero, presenta el seu nou espectacle: Prosopopeya, una peça multidisciplinària en vers que parla de la identitat i que es podrà veure del […]

24 espectacles per reviure el llegat de Joan Brossa

24 espectacles per reviure el llegat de Joan Brossa

El Centre de les Arts Lliure de la Fundació Joan Brossa ha presentat la programació del segon trimestre de la temporada 2024-2025, una aposta decidida per la transgressió, la hibridació artística […]

Comentaris
  • Josep OS

    Ahir vaig anar a l’estrena d’aquesta obra i d’alguna forma de la temporada. L’argument un tant surrealista tracta de l’afany pels diners i la relació de parella. Tot i que té alguns moments divertits, no em va acabar de fer el pes. El final que lògicament no desvetllaré, no em va agradar gens. Tractant-se d’aquest tipus de comèdia, considero que S. Belbel s’ha equivocat en posar a I. Vilarasau, una de les actrius que més admiro, un paper que no va amb ella i a la qual vaig notar descol·locada. Magnífic en canvi J. Bosch i molt bé en el seu personatge A. Barrachina. Bona escenografia d’acord amb l’obra i il·luminació.

    Respondre
    05/09/2015
Enllaç copiat!