El curiós incident, Rigola i Ragazzo entre els guanyadors dels XVIII Premis de la Crítica

Redacció

El curiós incident del gos a mitjanit amb quatre premis i Ragazzo, El Público i Marits i mullers amb dos guardons, són els espectacles més premiats dels XVIII Premis de la Crítica celebrats aquest dilluns 21 de març a la Fàbrica Damm.

TEATRE_BARCELONA-premis_critica-16-REVISTA_1

El curiós incident del gos a mitjanit s’ha emportat el guardó en la categoria d’Espectacle. Àlex Rigola, per la seva banda, ha obtingut el Premi de la Crítica a la Direcció d’escena pels espectacles Marits i Mullers i El Público, mentre que Die Ehe der Maria Braun, de la Schaubühne de Berlin, amb direcció de Thomas Ostermeier, ha rebut el premi a l’Espectacle internacional.

Mammón, de Nao Albet i Marcel Borràs, ha aconseguit el Premi de la Crítica al Millor Text i Marc Artigau i Oriol Broggi, amb Al nostre gust, han guanyat en la categoria de Dramatúrgia, un guardó que ja havien obtingut l’any passat per L’orfe del clan dels Zhao.

L’actriu Clara Segura ha estat reconeguda en la categoria d’Actriu principal pel seu paper en les obres Conillet i Una giornata particolare. Al seu torn, Pol López ha estat premiat en la categoria d’Actor principal pel muntatge El curiós incident del gos a mitjanit, un espectacle que ha vençut també en les categories Espai sonor (Damien Bazin) i Disseny de vídeo (Mar Orfila).

Mar Ulldemolins ha obtingut el guardó a l’Actriu de repartiment per les obres Incerta glòria i Marits i mullers, mentre que Ramon Madaula ha estat distingit amb el Premi de la Crítica a l’Actor de repartiment pel seu paper a El Rei Lear. En la categoria d’Il·luminació, l’obra guanyadora ha estat El Público (Carlos Marquerie), mentre que el premi a l’Espai escènic ha recaigut en L’art de la comèdia (Lluc Castells i Jose Novoa) i el de Vestuari ha distingit Amor i Shakespeare (Maria Araujo).

El Premi de la Crítica al Musical l’ha obtingut l’espectacle Sugar, de Som-Hi Films. Cosas que se olvidan fácilmente, de Xavier Bobés, ha estat reconegut amb el guardó a les Noves Tendències, mentre que Oriol Pla s’ha emportat el premi Revelació per Be God Is i Ragazzo, una producció de Teatre Tot Terreny que ha resultat guardonada també en la categoria d’Espectacle per a joves. Per la seva banda, Momo, de la Companyia de Teatre Anna Roca, ha resultat vencedor en Espectacle familiar. El Premi de la Crítica en la categoria de Sala ha recaigut en El Maldà, gestionat pels Pirates Teatre.

En l’apartat de Premis de Dansa, creats l’any passat i que enguany han incorporat noves categories, els espectacles guanyadors han estat Medea, de Thomas Noone Dance (Espectacle de dansa) i The blind poet, de Needcompany (Espectacle internacional de dansa). En la seva II edició, dels Premis de la Crítica dansa han estrenat guardons en les categories de Ballarina, que ha guanyat Lorena Nogal per Vorònia i Zelenstova, de Marcos Morau, mentre que Farruquito ha resultat guanyador en la categoria de Ballarí per Los Farruco y los Amaya. La peça Fuck-In-Progress, de Jordi Cortés, ha guanyat en la categoria de Coreografia, mentre que el premi al Solo ha estat per Wakefield Poole: visiones y revisiones, de Mauricio González. Enguany s’ha estrenat també un premi per a les Arts de carrer, que ha reconegut l’espectacle La partida, de Vero Cendoya.

Durant la gala s’ha entregat també el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a tota una carrera o contribució significativa al teatre català al fotògraf Josep Ros Ribas. A més, per voluntat del jurat de Teatre, s’ha concedit un Premi Especial a l’actriu Núria Espert.

PALMARÈS PREMIS DE LA CRÍTICA 2015

PREMI GONZALO PÉREZ DE OLAGUER

Ros Ribas

PREMI ESPECIAL DE LA CRÍTICA 2015

Núria Espert

XVIII Teatre

Espectacle:

El curiós incident del gos a mitjanit (Fundació Teatre Lliure)

Espectacle internacional:

Die Ehe der Maria Braun (Thomas Ostermeier / Schaubühne de Berlin)

Director:

Àlex Rigola (Marits i Mullers / El Público)

Actriu principal:

Clara Segura (Conillet i Una giornata particolare)

Actor principal:

Pol López (El curiós incident del gos a mitjanit)

Actriu de repartiment:

Mar Ulldemolins (Incerta glòria i Marits i mullers)

Actor de repartiment:

Ramon Madaula (El rei Lear)

Musical:

Sugar (Som-Hi Films)

Text:

Mammón (Nao Albet i Marcel Borràs)

Dramatúrgia / Adaptació:

Al nostre gust (Marc Artigau i Oriol Broggi)

Espai escènic:

L’art de la comèdia (Lluc Castells i Jose Novoa)

Il·luminació:

El Público (Carlos Marquerie)

Vestuari:

Amor & Shakespeare (Maria Araujo)

Disseny de vídeo:

El curiós incident del gos a mitjanit (Mar Orfila)

Espai sonor:

El curiós incident del gos a mitjanit (Damien Bazin)

Sala:

El Maldà

Noves tendències:

Cosas que se olvidan fácilmente (Xavier Bobés)

Revelació:

Oriol Pla (Ragazzo i Be God Is)

II DANSA

Espectacle:

Medea (Thomas Noone Dance)

Espectacle internacional:

The blind poet (Needcompany)

Ballarina:

Lorena Nogal (Vorònia i Zelenstova de Marcos Morau / La Veronal)

Ballarí:

Farruquito (Los Farruco y los Amaya)

Coreografia:

Fuck-In-Progress (Jordi Cortés)

Solo:

Wakefield Poole: visiones y revisiones (Mauricio González)

II TEATRE FAMILIAR

Espectacle familiar:

Momo (Companyia de Teatre Anna Roca)

Espectacle per a joves:

Ragazzo (Teatre Tot Terreny)

I ARTS DE CARRER

La partida (Vero Cendoya)

Escrit per
Articles relacionats
‘Un sublime error’: retrat d’una amistat

‘Un sublime error’: retrat d’una amistat

Un sublime error és un espectacle sobre l’amistat, la felicitat i el dol. Un projecte artístic que dibuixa somriures i neix de la confiança que atorguen trenta anys de compartir […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!